Free Ride In Kuala Lumpur

LovinKL

Cara-Cara Guna oBike:
  1. Unlock menggunakan "Smart Phone"
  2. Ride 1-2-3
  3. Buka oBike Application dan scan code QR yang terdapat pada oBike
Service oBike yang pertama di mulakan di Negara Singapore dan negara negara lain seperti Malaysia, Thailand, Taiwan, Korea dan di negara European.



Free Basikal In Kuala Lumpur
Malangnya apabila sampai di negara Malaysia, oBike ini telah di "modified" sendiri oleh individu tertentu untuk kepentingan sendiri, ada yang "parking oBike" di rumah sendiri dan di rantai menggunakan kunci sendiri.

Free Basikal In Kuala Lumpur
Penggunaan oBike di Malaysia boleh dikata amay membanggakan kerana ramai yang telah menggunakan perkhidmatan free ini. Tetapi kebanyakan mereka tidak bertanggungjawab dan memakir oBike dimerata rata tempat yang tidak sesuai dengan keaddan "environtment" sekeliling, seperti memakir di tepi longkang samada secara baring atau hanya sekadar menyandar di pagar atau tiang.

Free Basikal In Kuala Lumpur

Contoh "vandalime" seperti kehilangan tempat duduk "PELANA" dicabut dan diletakkan di basikal kepunyaan sendiri, Setengah golongan telah menjadikan oBike hak miliknya sendiri dan diubah suai. dengan memecahkan "Lock" supaya tidak perlu menggunakan "smart phone" kerana bukan semua orang mampu memiliki telefon mulah alih untuk menggunakan perkhidmatan free oBike.
Free Basikal In Kuala Lumpur
Free Basikal In Kuala Lumpur

Tiada ulasan:

Random Article

4/randomposts

Lofoten Island - Norway