Kenali Restoran Yang Mengamalkan Ilmu Pelaris - Jin Simpanan

Penggunaan "Pelaris" dalam kalangan masyarakat kita untuk melariskan perniagaan seperti kedai makan, mahupon Restoran atau secara kecilan tidak asing lagi, walaupon kita berada dalam dunia yang penuh kemodenan.
Gambar Sekadar Hiasan

Pada kebiasaan kita akan merasa hairan kenapa sebuah kedai makan itu sentiasa dipenuhi pelanggan yang henti henti, seperti mana sanggup berbaris di waktu panas untuk menanti giliran meja kosong, dan ini akan membuatkan kita tertanya tanya kenapa sampai sanggop berbaris di tengah panas terik semata mata  untuk menunggu sepinggan nasi, sedangkan banyak lagi kedai lain yang berhampiran.

 Sekiranya sebuah kedai makan menjual dengan harga murah maka, sudah pasti orang ramai tak henti henti mengunjung kedai terseut tetapi bagaimana ia menjual dengan harga yang mahal dan ia masih dipenuhi pelanggan termasuk golongan yang berpendapatan kecil, maka ia alkan membuatkan orang akan tertanya tanya, kenapa sampai kedai makan tersebut sangat laris, adakah ia menggunakan "ilmu pelaris"

Ilmu Pelaris iaitu penggunaan makluk halus, iaitu makluk yang tak dapat dilihat pada pandangan mata kasar, "Jin Pelaris" ialah apabila anda makan sekali dan ia merasa sangat sedap dan membuatkan anda ingin mengunjung lagi.

Bagaimana ia sanzgat sedap? sedangkan kedai yang berhampiran juga menpunyai rasa yang seakan sama sedap? tetapi kenapa kedai sebelah sentiasa dipenuhi pelanggan? Dalam kontek ini jika sebuah kedai makan yang menggunakan "pelaris", maka ia wajar diambil iktibar dengan berjaga jaga kerana makanan ia anda makan tadi ialah dari unsur luar, iaitu penambah sedap "Ludahan Jin" Pelaris".

Mari kenali kedai kedai makan yang menggunakan khidmat pelaris.
  • Jika ia dibungkus dan bawa balik makan dirumah, maka rasa tidak sedap dan cepat basi
  • Kedai makan yang mempunyai pelaris biasanya tempat mencuci pinggan terletak jauh
  • Di kedai tersebuat akan mempunyai tempat yang tak boleh dibuka atau dilarang masuk dan berkunci.
  • Sekiranya anda terkena pelaris, anda akan teringat kedai makan tersebut setelah makan ditempat lain dan anda se-olah masih terasa kuah dan sebagainya yang mana  anda pernah makan di kedai yang mempunyai pelaris.

Tiada ulasan:

Random Article

4/randomposts

Lofoten Island - Norway